ShoppingTomorrow is een jaarlijks onderzoeksprogramma, een initiatief van Thuiswinkel.org., waarin onderzoek wordt gedaan naar de belangrijkste ontwikkelingen binnen de digital commerce.
Kennis is er om te delen. Met die gedachte delen we onderstaande items ter inspiratie en informatie. Mocht je hier nu meer informatie over willen ontvangen of een keer een personal event, laat het ons graag weten dan plannen we wat met jou of jullie in. Alvast veel leesplezier toegewenst.
Bij loyaltyprogramma’s denk je al snel aan het sparen van punten, zegels, stickers of stempels die je vervolgens uit kunt geven bij een volgende aankoop. Dit werkte inderdaad erg goed… in de jaren 50.
Op welke manier kun je nu het beste je retouren beheren? Een klant uitsluiten van aankopen? Dat kan, maar het is wel een heel simplistische manier die meer kwaad kan dan goed.
Op diverse manieren kun je samenwerken, maar hoe doe je dat op het gebied van data in relatie met D2C als touchpoint. D2C kan een samenwerking optimaliseren op zowel intern als extern gebied.
De expertgroep ‘Hoe data écht werkt voor de consument’ met Ematters als voorzitter en PostNL en Voyado als hosts, neemt je mee in wat er komt kijken om de communicatie met de consument te verbeteren...
Bernd van den Thillart van Today's Milk is in gesprek met Jeroen de Graaf, CEO Ematters Benelux. Jeroen sprak op Beyond Creativity, hét evenement over de relatie tussen data, technologie en creativiteit. Hier sprak hij over het onderwerp data en datastrategie en waarom dit zo belangrijk is voor jou als organisatie...
Marketing automation experts Ematters en RapidSugar gaan samen verder;
samen in één groep en samen onder één dak, maar nog steeds met ‘een
eigen voordeur’...
Zero-Party data is een waardevolle bron van informatie die consumenten proactief delen met merken. Het gaat om .....
Artificial intelligence en machine learning zijn de buzzwords in de wereld van data. Ze lijken garantie te bieden op conversie. Niets is minder waar, stelt managing director Jeroen de Graaf van Ematters. ‘Het begint met een visie op hoe je die data wilt inzetten. Wat is je bestaansrecht?’
De term ‘hyperengaged customer’ duikt steeds vaker op. Maar bestaat die klant eigenlijk wel? Of is dat vooral een wens van marketeers?