Ematters Nieuws

Ematters gouden sponsor Email Summit 2016 | Gratis kaarten voor relaties

Ematters is gouden sponsor van de 6e editie van de Email Summit 2016, hét event waarin email als marketingkanaal centraal staat. Het evenement, georganiseerd door de DDMA, biedt inspiratie aan marketeers die grote waarde hechten aan klantrelaties en kansen zien (en zoeken) in het optimaliseren van deze relaties. Email is een onmisbaar kanaal in de omnichannel wereld waarin we opereren. Het is de sleutel tot het meest private domein van je doelgroep: de inbox. Laat je daarom inspireren met verhalen van ervaren marketeers en specialisten op de DDMA Email Summit 2016. Ematters neemt actief deel aan het programma.Lees verder

Google verandert resultatenpagina. Wat nu?!

Google heeft een grote en belangrijke aanpassing uitgevoerd op de resultatenpagina na een zoekopdracht (ook wel een SERP genoemd). De indeling van en het aantal tekstadvertenties op de SERP is namelijk aangepast:

– Tekstadvertenties rechts op de SERP zijn verdwenen
– Er wordt een 4e topadvertenties toegevoegd bij een zoekopdracht die ‘highly commercial’ is. Google bepaalt of deze 4e advertentie wel of niet vertoond wordt
– 3 Tekstadvertenties worden toegevoegd onderaan de SERP incl. advertentie-extensies
– Het totale aantal advertentieposities op een SERP wordt beperkt van 11 tot maximaal 6
– (Advertentie)posities voor Shopping (PLA’s) en Knowledge Panels worden nog wél rechts vertoond

 

Alleen voor desktop/tablet

De bovengenoemde aanpassingen gelden alleen voor zoekopdrachten die gedaan worden op een desktop of een laptop. De reden dat dit gedaan is, is volgens Google om de gebruikerservaring van de Google-zoekmachine gelijk te trekken met dat van de mobiel en de tablet.

 

Lees verder

Vacature: Digital Advertising Specialist (RTB & Social Advertising)

Als Digital Advertising Specialist ondersteun en adviseer je onze klanten op meerdere vlakken van online advertising van branding tot en met performance. Je bent een echte RTB specialist, maar je weet ook hoe je social performance campagnes opzet. Daarnaast denk je graag proactief mee met je klanten. Een all-round functie voor een ervaren online specialist, die graag zijn of haar kennis deelt. Je komt in een ervaren team van Google geeks en digital advertising specialisten terecht en werkt aan de campagnes van fantastische merken.
Lees verder