Holidaybreak

Over Holidaybreak:

  • De Engelse, beursgenoteerde onderneming Holidaybreak bestaat uit drie divisies: Camping Divisie, Adventure Holidays Divisie en Hotel Breaks Divisie. Holidaybreak is gespecialiseerd in luxe campingvakanties in Europa. Deze worden aangeboden via Ecamp, Eurocamp en Keycamp. Zij maken samen met Eurovillages en Eurocamp Independent onderdeel uit van de Camping Divisie.

Case:

  • Verschillende merken met hetzelfde vakantieaanbod managen, zonder de CPC negatief te beïnvloeden

Uitdagingen:

  • 4 merken (NL en BE)
  • Accounts in Google en Yahoo!/Bing
  • Hetzelfde vakantieaanbod voor de 4 merken
  • Het bereiken van optimale posities, zonder té veel negatieve invloed op de CPC uit te oefenen

Acties:

    • Analyses van het overlappende aanbod (campingnamen)
    • Het prioriteren van de merken (geprefereerde posities) per camping
    • Het toepassen van de “label”-feature in Google AdWords om de prioritering duidelijk en overzichtelijk te maken
    • Het toepassen van bid rules, in combinatie met de “labels”, om de geprefereerde posities te managen

Resultaat:

    • CPC kosten van de overlappende campings stegen niet meer dan de niet-overlappende campings
    • Hoog vertoningsaandeel met aanhoudende topposities, met zoveel mogelijk merken
    • De conversie- en CPA-doelstellingen werden voor alle merken behaald gedurende het seizoen