Opel Nederland

Over Opel Nederland

  • Opel is al decennia lang één van de grootste spelers op de Nederlandse automarkt. Auto’s zijn de passie van Opel en dit enthousiasme beïnvloedt alles wat ze doen. Wie schitterende auto’s op de markt wilt brengen, moet er zijn hart en ziel in leggen, samen met de nodige energie. Dat is precies wat ze bij Opel doen en deze energie komt ook tot uiting in hun modellen, van dynamische chassissystemen tot het fraaie design.

Case:

  • Vergroten van het aantal email adressen / inschrijvingen voor de 60seconds nieuwsbrief en het vergroten van het aantal ‘likes’ van de Opel Facebook pagina binnen de 50+ doelgroep

Uitdagingen:

  • Door middel van de juiste content en give-aways op een persoonlijker vlak communiceren met de 50+ doelgroep
  • Bij nieuwe campagne voorbereidingen eerder starten
  • Dezelfde successen doorvertalen naar andere doelgroepen
  • De gedifferentieerde communicatie lijnen door zetten in alle kanalen

Acties:

  • Creëren van landingspagina met enquête
  • Landingspagina integreren op Opel.nl en d.m.v. iFrames integreren binnen diverse doelgroep gerelateerde websites en op Facebook
  • Opzetten, inboeken en optimaliseren van display inzet (RTB, inclusief retargeting)
  • Externe nieuwsbrief aanjagers en dedicated mails aansluitend bij de 50+ doelgroep
  • Opzetten, inboeken en optimaliseren van Facebook en Twitter advertising

Resultaat:

  • Facebook KPI met ruim 123% behaald
  • KPI voor het vergroten van de 60seconds email database met ruim 105% behaald
  • Significante toename email metrics door segmentatie van de email database op basis van enquête resultaten