Riksja Travel

Over Riksja Travel

  • Riksja is een online reisorganisatie ván reizigers vóór reizigers. Ieder land heeft een eigen website met specialisten die dol zijn op deze bestemming en uit eigen ervaring kunnen vertellen. De reiziger stelt zijn of haar eigen individuele reis samen met losse bouwstenen en Riksja wil de reiziger het land echt laten ontdekken zoals het land is. Zo kiezen zij voor kleinschalige slaapplekken(veelal gerund door de lokale inwoners zelf), tours waarbij je vaak met een local optrekt en openbaar vervoer zodat je veel contact met de inwoners maakt. ‘Reizen die je dichterbij je bestemming brengen’ is de slogan van Riksja Travel. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Case:

  • Het Riksja Paspoort, data verrijken door de juiste vragen te stellen.

Uitdagingen:

  • Hoe zorg je ervoor dat de abonnee zijn email opent?
  • Hoe zorg je ervoor dat abonnees een paspoort gaan aanmaken, waarmee relevante informatie wordt verzameld en verrijkt.

Acties:

    • Email met daarin uitnodiging om je eigen paspoort aan te maken. Een duidelijk boodschap en call to action, maak kans om één van de nieuwste Lonely Planet.
    • Landingspage met uitgebreid formulier met mogelijkheid jouw profielgegevens en reiswensen aan te geven of aan te passen
    • Paspoort procedure waarbij een unieke koppeling ontstaat tussen de paspoortpagina en de email database in Tripolis Dialogue (de gekozen ESP)
    • Strategie waarbij de campagne middels A/B/C test (3x andere subjectline & snippet) verzonden worden (ieder naar 10% van de database). Het winnende document op basis van opens zal na 24 uur automatisch verzonden worden naar de resterende 70%. Na 7 dagen wordt er een reminder gestuurd naar iedereen die niet geopend heeft.

Resultaat:

    • Door A/B/C test meer inzicht gekregen in termen die zorgen voor betere open rates.
    • Een gestroomlijnde procedure met laag afhaakpercentage.
    • Verrijkte database waarop Riksja kan segmenteren. Dit biedt veel mogelijkheden om de communicatie via email te personaliseren en de relevantie van de campagnes te verhogen.