T-Mobile

Over T-Mobile

  • T-Mobile is een aanbieder van mobiele communicatie voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers.

Case:

  • Nationale App-test: “Hoe Smart ben jij?”

Uitdagingen:

  • 5 Google AdWords accounts & 1 Yahoo!/Bing account.
  • 200 actieve campagnes
  • 11.500 actieve advertentiegroepen
  • Meer dan 2,2 miljoen zoekwoorden: 3% verzorgt alle impresssies, 2% verzorgt alle klikken, 0,12% verzorgt alle conversies

Acties:

    • Concept door Ematters
    • Automatisering via AdWords UI (CPC/CPA, Bid rules, A/B-testen)
    • Bid management middels een bid tool (mid/long tail)
    • Geautomatiseerde tool Zonvakantie beschikbaarheid op de website en in de AdWords-campagne,
      gebaseerd op XML informatie

Resultaat:

    • Groei in het aantal conversies van 21%
    • Significante verhoging van het vertoningsaandeel
    • Aanzienlijke daling afhankelijkheid van high impact