Travix International

Over Travix International

  • Travix International B.V. , het grootste online reisbedrijf van Nederland, beheert een portfolio van zes onafhankelijke websites: CheapTickets, BudgetAir, Vayama, Vliegwinkel, Flugladen en gowithMax. De organisatie is in januari 2011 door een fusie van CheapTickets (Beins Travel Group B.V.), Vliegwinkel, Flugladen, BudgetAir (Airtrade) en Vayama tot stand gekomen en vormde zich hiermee in één keer een nieuwe internetreisorganisatie met wereldwijd bereik

Case:

  • Een emailmarketing oplossing om het aanbod in hotelkamers en autoverhuur te promoten. Het doel is om een meerwaarde voor de klant te creëren en een omzetstijging te genereren voor alle merken

Uitdagingen:

  • Onjuiste bestemmingsinformatie
  • Alle verschillende databronnen moeten worden verwerkt in een unieke, gepersonaliseerde, cross-sell email
  • Een open% doelstelling van +50%
  • Brand managers moeten wereldwijd inzicht hebben in de resultaten

Acties:

  • Handmatig een database creëren met bestemmingsinformatie per IATA-airport
  • Alle verschillende databronnen verzamelen en het compatibel maken voor de email templates
  • +120 email templates creëren (6 merken en 20 landen)
  • Een uitgebreid dashboard maken (Travix TV) en wereldwijd toegankelijk maken

Resultaat:

  • Volledig geautomatiseerde emailcampagne
  • Gemiddelde open% van alle cross-sell gerelateerde emails: 52,4%
  • Gemiddelde CTR van 23,6% van alle cross-sell gerelateerde emails
  • Operationele kosten per email € 0,014 per mail
  • Return on investment ruim 1000%
  • Winnaar van de DDMA @ward 2013
  • Winnaar van de IAC Internet Advertising Competition Award voor beste Travel campagne